Efikasno i efektno ulaganje u znanje i vještine djece i mladih (buduća radna snaga i poduzetnici) glavni je društveni prioritet. Rezultati domaćih i međunarodnih ocenjivanja osnovnog obrazovanja bili su niski. Rezultati ispitivanja pokazuju značajne razlike i općenito niske performanse učenika. Evidentan je značajan jaz između učenika visokih i niskih performansi, razlike u školskim postignućima, drastične razlike između učenika koji dolaze iz različitih socio-ekonomskih sredina, kao i akademska otpornost učenika u gradskim i ruralnim školama.
Cilj ovog projekta je utvrditi koji faktori utječu na pravičnost osnovnog obrazovanja u BiH i procijeniti efikasnost ulaganja u sistem. Projektni tim će izvršiti analizu podataka predstavljenih u PISA bazi fokusirajući se na razlike u postignućima učenika, nivoima ulaganja, obrazovanju nastavnika i školskog osoblja, školskim kapacitetima kao i nivou i strukturi ulaganja u obrazovne sisteme po geografskim regijama u BiH. Očekivani rezultati su: predstavljanje podataka o nejednakostima studentskih postignuća; preporuke za poboljšanje kvaliteta obrazovanja i smanjenje nejednakosti u postignućima učenika, povećanje efikasnosti ulaganja u osnovno obrazovanje; stvaranje osnovnih podataka o kvaliteti i pravednosti sistema osnovnog obrazovanja u BiH koje će se koristiti u interpretaciji budućih rezultata međunarodnog ocjenjivanja za BiH.
Projekat podržao Fond otvoreno društvo BiH
Trajanje projekta: 1. februar 2020. - 31. maj 2020.