ponedjeljak, 02. septembar 2013.
Bosna i Hercegovina je do sada samo jednom učestvovala u Međunarodnom testiranju trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS testiranju) i to 2007. godine. Tadašnji rezultati pokazali su da se nalazimo među zemljama nižeg i srednjeg međunarodnog kvaliteta. Zbog manjka finansijskih sredstava TIMSS testiranje nije provedeno 2011. godine, čime je onemogućeno praćenje promjena i trendova dostignuća nastavnika i učenika, te efektivnosti provedenih odluka i reformi.
Testovi - PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) i TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) - međunarodni su i standardizovani testovi koji se provode svake četiri godine i kojima se provjerava sposobnost učenika da razumiju i primijene usvojene zadatke iz predmetnih oblasti. Sveobuhvatna analiza informacija koja proizlazi iz ovog testiranja omogućava zemljama da uoče mnoge relevantne slabosti i donesu odgovarajuće odluke o potrebnim promjenama u obrazovnom sistemu.
Analiza prednosti uvođenja redovnog Međunarodnog testiranja trendova u matematici i prirodnim naukama (TIMSS) u bosanskohercegovački obrazovni sistem sadrži zaključke i preporuke za njegovo sprovođenje koje ukazuju da je potrebno ovo istraživanje redovno provoditi, jer nam omogućava da kontinuirano pratimo šta se dešava u obrazovnom sistemu, da ga usporedimo sa drugim, i daje jasnu sliku šta moramo učiniti. Također, ovo testiranje daje jasnu sliku o tome idemo li naprijed ili nazad, kao i gdje zaostajemo, a istovremeno provodimo i nacionalna istraživanja, u kojima detaljno pratimo sta se dešava u obrazovnom sistemu, te koje sektore treba poboljšati.
Analizu možete preuzeti ovdje.